Lessentabel
3de graad Mechatronica | ||
---|---|---|
5de | 6de | |
Algemeen | ||
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 2 | 2 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 3 | 3 |
13 | 13 | |
STEM | ||
Chemie+biologie | 2 | |
Mechatronica | 13 | 15 |
Wiskunde | 4 | 4 |
Praktijk | 2 | 2 |
21 | 21 | |
TOTAAL | 34 | 34 |
Studierichtingsprofiel
Leerlingen Mechatronica tonen inzicht in complexe leerinhouden, leggen verbanden tussen leerinhouden en kunnen logisch redeneren, vooral binnen de focus van het studiedomein en de studierichting. Ze zijn geïnteresseerd in de synergetische combinatie van mechanica, elektronica en informatica.
Ze exploreren planmatig verbanden en mogelijkheden bij het onderzoeken van fenomenen en het oplossen van problemen. Ze willen producten ontwikkelen om technische uitdagingen ten bate van mens en samenleving te beantwoorden. Ze zien het als een uitdaging om een brede waaier aan inzichten op het vlak van wiskunde, toegepaste fysica doelgericht met elkaar in verband te brengen door middel van analytisch en inzichtelijk denken. Ze zijn gericht op exploratief, probleemoplossend en onderzoekend handelen.
Ze zetten wiskundige vaardigheden in, hanteren wiskundig abstracte concepten en gebruiken ze bij het oplossen van problemen.