Lessentabel
3de graad Mechanische vormgeving | ||
---|---|---|
5de | 6de | |
Algemeen | ||
Engels | 2 | 2 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Maatschappelijke vorming | 1 | 1 |
Nederlands | 2 | 2 |
9 | 9 | |
STEM | ||
Wiskunde | 2 | 2 |
Realisaties mechanische vormgeving | 8 | 8 |
Prakijk | 15 | 15 |
25 | 25 | |
TOTAAL | 34 | 34 |
Studierichtingsprofiel
Leerlingen Mechanische vormgeving zijn sterk in het leren binnen de concrete contexten eigen aan het studiedomein en de studierichting. Via concrete contexten verwerven ze basis-theoretische inzichten. Zij leren binnen een afgebakende en veilige leersituatie geleidelijk meer autonoom functioneren en zijn in staat effectieve handelingen te stellen om concrete uitdagingen aan te pakken. Fijn-motorische vaardigheden helpen leerlingen om tot realisaties in de praktijk te komen.
Ze realiseren producten in ferro-, non-ferro- en kunststofmaterialen en lassen constructies. Ze verdiepen zich in computergestuurde vormgevingsmachines.