Lessentabel
3de graad Binnen- en buitenschrijnwerk | ||
---|---|---|
5de | 6de | |
Algemeen | ||
Engels | 2 | 2 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Maatschappelijke vorming | 1 | 1 |
Nederlands | 2 | 2 |
9 | 9 | |
STEM | ||
Wiskunde | 2 | 2 |
Realisaties binnen- en buitenschrijnwerk | 8 | 8 |
Prakijk | 15 | 15 |
25 | 25 | |
TOTAAL | 34 | 34 |
Studierichtingsprofiel
Leerlingen Binnen- en buitenschrijnwerk zijn sterk in het leren binnen de concrete contexten eigen aan het studiedomein en de studierichting. Via concrete contexten verwerven ze theoretische-praktische inzichten. Zij leren binnen een afgebakende en veilige leersituatie geleidelijk meer autonoom functioneren en zijn in staat effectieve handelingen te stellen om concrete uitdagingen aan te pakken. Fijn-motorische vaardigheden helpen leerlingen om tot realisaties in de praktijk te komen.
Ze verdiepen zich in het realiseren van projecten voor binnen- en buitenschrijnwerk in massief hout en houtachtige plaatmaterialen.
Ze ontwikkelen technische vaardigheden en leren denken in functie van het technisch proces, de afwerkingsgraad en het eindresultaat.
Ze werken geïnformeerd en toepassingsgericht met grondstoffen, materialen en conventionele en gestuurde houtbewerkingsmachines.
Ze zijn creatief, modelleren details in 3D, gebruiken CAD/CAM en sturen CNC-gestuurde machines aan