Lessentabel
3de graad Autotechnieken | ||
---|---|---|
5de | 6de | |
Algemeen | ||
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 2 | 2 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 2 | 2 |
Bedrijfsbeheer | 2 | |
12 | 14 | |
STEM | ||
Natuurwetenschappen | 1 | 1 |
Autotechnieken | 10 | 9 |
Wiskunde | 3 | 2 |
Prakijk | 8 | 8 |
22 | 20 | |
TOTAAL | 34 | 34 |
Studierichtingsprofiel
Leerlingen Autotechnieken zijn sterk in het leren binnen de concrete contexten eigen aan het studiedomein en de studierichting. Ze verdiepen en overstijgen de praktische zijde van de studierichting door meer theoretische inzichten en concepten te verwerven. Zij zijn in staat om effectieve handelingen te stellen om concrete uitdagingen aan te pakken. Fijn-motorische vaardigheden helpen leerlingen om tot realisaties in de praktijk te komen.
Ze zijn sterk in diagnose en het toepassen van handelingen in functie onderhoud en werking van systemen in een auto.
Ze zijn nieuwsgierig om de toegepaste technieken en processen technologisch-wetenschappelijk te onderbouwen.