Lessentabel
3de graad Elektrotechnieken | ||
---|---|---|
5de | 6de | |
Algemeen | ||
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 2 | 2 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 2 | 2 |
Bedrijfsbeheer | 2 | |
12 | 14 | |
STEM | ||
Natuurwetenschappen | 1 | 1 |
Elektrotechnieken | 10 | 9 |
Wiskunde | 3 | 2 |
Prakijk | 8 | 8 |
22 | 20 | |
TOTAAL | 34 | 34 |
Studierichtingsprofiel
Leerlingen Elektrotechnieken zijn sterk in het leren binnen de concrete contexten eigen aan het studiedomein en de studierichting. Ze verdiepen en overstijgen de praktische zijde van de studierichting door meer theoretische inzichten en concepten te verwerven. Zij zijn in staat om effectieve handelingen te stellen om concrete uitdagingen aan te pakken. Fijn-motorische vaardigheden helpen leerlingen om tot realisaties in de praktijk te komen.
Ze verdiepen zich in huishoudelijke en niet-huishoudelijke elektrotechnische installaties. Ze zijn sterk in diagnose en het toepassen van handelingen in functie van ontwerp, installatie, automatisatie en onderhoud van elektrotechnische systemen.
Ze zijn nieuwsgierig om de toegepaste technieken en processen technologisch-wetenschappelijk te onderbouwen.